aibot

کنترل برنامه ها توسط سیری! هوش مصنوعی جدید اپل



اپل اعلام کرد که Apple Intelligence، پلتفرم هوش مصنوعی خود را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد تا آنها بتوانند از قابلیت‌های آن در برنامه‌های خود استفاده کنند. این خبر در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در سال ۲۰۲۴ اعلام شد.


App-Intents
کنترل برنامه‌ها توسط سیری: اپل امکانات هوش مصنوعی خود را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند

کیت‌های توسعه نرم‌افزار اپل با مجموعه‌ای از رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) و چارچوب‌های جدید به‌روزرسانی شده‌اند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند قابلیت‌های Apple Intelligence را در برنامه‌های خود ادغام کنند. به عنوان مثال، توسعه‌دهندگان می‌توانند با چند خط کد، قابلیت‌های تصویرسازی هوش مصنوعی را در برنامه‌های خود اضافه کنند.



علاوه بر این، ابزارهای نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی به‌صورت خودکار در هر برنامه‌ای که از نمایش متن قابل ویرایش استفاده کند، در دسترس خواهند بود. اپل همچنین نشان داد که چگونه برنامه‌هایی مانند Bear Notes می‌توانند به کاربران امکان بازنویسی، ویرایش و خلاصه‌سازی یادداشت‌های خود را بدهند.



سیری نیز ارتقا یافته است و اکنون می‌تواند با برنامه‌ها تعامل بیشتری داشته باشد. توسعه‌دهندگانی که از SiriKit استفاده می‌کنند، می‌توانند بدون هیچ کار اضافی، از قابلیت‌های جدید سیری بهره‌مند شوند. این قابلیت‌ها شامل لیست‌ها، یادداشت‌ها، رسانه‌ها، پیام‌رسانی، پرداخت‌ها، رزرو رستوران، تماس‌های اینترنتی و ورزش هستند.



سیری اکنون می‌تواند هر آیتمی را از منوهای برنامه فراخوانی کند. به عنوان مثال، کاربر می‌تواند بگوید "یادداشت‌های ارائه‌دهنده من را نشان بده" یا "من نیاز دارم که یادداشت‌های سخنران را ببینم". همچنین، سیری می‌تواند هر متن نمایش داده شده در صفحه را با استفاده از سیستم‌های متن استاندارد اپل دسترسی داشته باشد.



فریم‌ورک App Intents اپل نیز به Apple Intelligence مجهز شده است. این فریم‌ورک، تعاملات سبک برنامه‌مانند را بدون نیاز به نصب برنامه، امکان‌پذیر می‌کند. اپل همچنین مقاصد جدیدی را در دسته‌هایی مانند کتاب‌ها، مرورگرها، دوربین‌ها، خوانندگان اسناد، مدیریت فایل‌ها، ژورنال‌ها، ایمیل‌ها، عکس‌ها، ارائه‌ها، صفحه‌های گسترده، تخته‌های سفید و پردازش کلمات، تعریف کرده است.



به عنوان مثال، یک برنامه ویرایش عکس می‌تواند از مقصد "اعمال فیلتر" استفاده کند تا کاربران بتوانند با گفتن "یک فیلتر سینمایی به عکس من که دیروز از ایان گرفتم اعمال کن" آن را ویرایش کنند.



علاوه بر این، سیری می‌تواند داده‌های برنامه‌ها را با استفاده از یک API Spotlight جدید که اجازه می‌دهد موجودیت‌های برنامه در شاخص آن گنجانده شوند، جستجو کند. این موجودیت‌ها به شاخص معنایی Apple Intelligence از عکس‌ها، پیام‌ها، فایل‌ها، رویدادهای تقویم و موارد دیگر اشاره دارند.

منبع: techcrunch.com



لینک ارجاع به این صفحه: https://talkbot.ir/blog/article?id=999


مقالاتی که شاید خوشتان بیاید: